söndag 8 maj 2011

Njuter av nuet


Åh det händer så mycket hela tiden både på praktiken och på sidan av som gör att mina blogginlägg hittills känns mer rapporterande än reflekterande. Förhoppningsvis kanske det landar i samband med att jag allt eftersom redan beskrivit de olika projekten, hur det går till och varför, så pass att jag inte behöver ägna mer text till det. Utan kan istället fokusera på reflektionerna. Än så länge är fortfarande ganska mycket nytt och tempot är högt som sagt. Jag njuter! Kunde inte fått en bättre praktikplats!

Hela veckan har nu passerat och jag har inte gjort klart ett enda inlägg. Så får dra en snabbrapport igen så kommer reflektionerna sen.

Tisdag, onsdag och fredag var vi ute och jobbade med fotbollsplansprojektet. Torsdag hjälpte jag till med Workshops med fler barn från Bullerbyn. I måndags lika så. Helt underbart. Känns som värdens glassjobb. Får bara komma och köra det roliga! Har även fått så mycket kärlek från barnen att jag själv snart spricker! (En bra energikälla när jag verkar utöka veckorna hela tiden med ett extra dygn med tanke på hur lite sömn det har blivit=/. Svårt när det händer massa roligt hela tiden men det är en annan blogg;)

I lördags var jag medbjuden på en dag för unga filmskapare från hela landet. Och idag söndag har jag volontärat hela dagen. Helt fantastiskt! Mött så mycket med människor! Livet är gott och nu BORDE jag sova!

1 kommentar:

Karin sa...

Roligt att du trivs. jag anade att det skulle passa just dig att var just där.