torsdag 19 maj 2011

..Mysig grupp, mysiga dagar

Lyxigare förutsättningar för en lyckad dag hade varit svåra att hitta. Igår var det jag som stod för genomgångarna. Moment stopmotion och deras tema under kulturveckan har varit identitet – Här är jag. Så vi körde också på det så klart. Tanken var att dem skulle göra någon form av presentation av sig själv. Jag hade grundat dagen innan med en kort inspirationsstund som jag beskrev tidigare med filmer från Youtube. De var väldigt bra. Kändes att polletten hade sjunkit ner lite. Jag behövde bara i princip förklara hur de skulle bära sig åt i imove för att få till det. Nu hade de dessutom redan jobbat två dagar i programmet så de var inga konstigheter.

Dagen flöt på fint och resultatet varierar från pennor till skateboardåkning och fotbollstricks.

Det märktes även på gruppen att nu har vi deras förtroende. Känns fint! Lite sorgligt också så klart när det är sista dagen tillsammans idag (i skrivande stund). Igår fick vi även en fantastisk bekräftelse från en av killarna i gruppen som enligt läraren inte lämnat in en enda uppgift färdig under hela året. Han har suttit och jobbat nonstop och fått till en schyst moppestory, var glad och gav oss massa kärlek.

Hoppas de alla har fått ut något av vår vistelse! De har i alla fall berikat min.

Imorgon är det tillbaka på kontoret som gäller med vuxenutbildning. Jag får verkligen se hela deras spann. Haft turen att komma under en väldigt fylld period. Jag tackar och tar emot.

Jag missade även två dagar förra veckan som jag tänkte ta igen lite längre fram. Det väntas troligen ett spännande samarbete med Erstadiakonin (Behandlingshem för utslagna ungdomar) som jag väldigt gärna skulle vilja delta i. Hoppas!!

Nej, nu måste jag skynda mig iväg..

1 kommentar:

Sibel sa...

Vad bra att du nämner eleven som tidigare inte gjort uppgifter men nu kom till skott. Det är såhär det går till (tänker jag mig) när vi lärare ska få elever som tror att de är dåliga på bild att inse att bildämnet är bredare än teckna och måla och att de kanske kan hitta sin egen ingång via andra medier. Fint!